Napisane przez: futrzak | 20 października 2013

Pieczeń argentyńska

Wariacji z chrupkami jako zastępnikiem bułki tartej ciąg dalszy.

Składniki:

– kilogram bardzo tłustego mielonego z wołowiny
– 3 jajka
– chrupki kukurydziane
– jedna cebula
– ziola prowansalskie, oregano, sól, pieprz
– trochę mąki kukurydzianej do wysypania blachy do pieczenia

Cebulę siekamy na drobno, wbijamy 3 całe jaja, do tego szerokim gestem przyprawy. U mnie to bylo chyba po dużej lyżce stołowej oregano i ziół prowansalskich – akurat to miałam pod ręką. Sól i pieprz do smaku, jak komu pasuje. Całość wyrabiamy łapami az do rownomiernego rozprowadzenia wszystkich składników. Następnie tłuczemy chrupki w mozdzieżu do przypraw – ja mam taki średniej wielkości, 3 razy wypelnilam go chrupkami i utluklam – nie ważyłam wiec niestety, dokladnej ilosci podac nie moge. Generalnie jednak chodzi o to, zeby dosc rozpływająca się masa miesno-jajeczna uzyskała nieco zwartości. Chrupki doskonale wciągają zaś wilgoć :)

Blachę do pieczenia obsypujemy obficie mąką kukurydzianą, układamy wyrobioną masę mięsną. Znów – temperatury nie podam, bo nie mam termometru w piekarniu, nie mam nawet mozliwosci jej regulacji odkąd coś tam się zepsuło…temp i czas można zerżnąć jak myslę z innych przepisów na pieczeń mięsną :)
Kiedy mięso juz wlasciwie jest gotowe, dodajemy na wierzch startego żółtego sera i wkładamy ponownie do piekarnika, aby ser sie roztopil i zrumienil.
Na gorąco spożywane smakuje najlepiej z gotowaną marchewką i oczywiście czerwonym, wytrawnym winem.

Na zimno smakuje równie dobrze drugiego dnia, krojone na kanapkę.

Skomentuj

Kategorie

