Napisane przez: futrzak | 26 września 2013

Sos do ryby tłustej, błotnistej :)

Sa tu w Argentynie ryby, ktore plywaja w Paranie a nazywaja sie Sabalo. Jest toto duze, baaaardzo tluste i jak kazda ryba wód blotnistych (no, prawie kazda…) wali mułem na kilometr.
Troche czasu zajelo mi wymyslenie, co z tym zrobic, aby bylo jadalne. Miejscowi obsypuja jakimis ziolami, nacieraja czosnkiem z sola i pieką, ale to jeszcze nie to bylo.

No i dzis przyszlo olsnienie, proste jak konstrukcja cepa.
UWAGA: jak na warunki polskie odpowiednikiem takiej ryby bedzie karp. Tez wali mułem :)

Co potrzeba:

– sos pomidorowy w kartoniku
– duza ilosc suszonej (a jeszcze lepiej prosto z krzaczka) bazylii
– czosnek
– sol i pieprz do smaku.

Wszystko mieszamy – przy czym bazylii powinno byc naprawde duzo. Ilosc czosnku (rozgniecionego), soli i pieprzu w/g uznania. Odstawiamy na pare godzin do lodówki w celu przegryzienia. Potem rybe (filet) obficie sosem smarujemy, zawijamy w folie i do piekranika. MNIAM :)

Szybko i bezproblemowo – nie to co tzw. „ryba po grecku” tradycyjnie krolujaca na polskich stolach. Raz, ze nic toto nie ma wspolnego z jakimkolwiek przepisem greckim dwa, ze trzeba sie ochetać jak nie wiem co. A tu – prosze. Prosto, szybko i przyjemnie, roboty malo, jedzenia duzo :)))

Reklamy

Responses

  1. Ostatnio szukałem w sklepie w Al-Khobar bazylii, cena świeżej wbiła mnie w glebę, więc kupiłem suszoną

  2. @Pawel:
    no tak, pamietam z mojej wycieczki do Dubaju, ze tam swieze warzywa owoce i ziolka to maja kosmiczna cene. Ale bazylie na szczescie da sie dosc latwo w domu wyhodowac w doniczce, podobnie jak szczypiorek. Trzeba tylko pamietac, ze toto potrzebuje dosc duzo miejsca wiec doniczka musi byc spora. Popros Ole niech ci przysle z Polski nasionka. Z calej paczki musi ci choc jedno wyrosnac :)

    A szczypiorek to wystarczy zasadzic cebule – najpierw do wody (tak do polowy) niech pusci korzonki. Jak juz widzisz, ze korzonki ma, wtedy do ziemi do doniczki, podlewac duzo i voila :)


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Kategorie

%d blogerów lubi to: